top of page

Ezért jók a kismama légző gyakorlatok

Frissítve: ápr. 5.

A pránajámák, azaz légző gyakorlatok nagyban befolyásolhatják, hogy hogy érzed magad a várandósságod alatt. Összegyűjtöttem neked egy pár indokot, amiért fizikai-, mentális- és érzelmi teljességed érdekében is érdemes ezeket gyakorolni a babáddal a pocidban.


jóga a tengernél


Lássuk, mire jó a tudatos légzés várandósan?



✔️ csökkenti a gondolatok csapongását


✔️ segít stabilizálni a hormonváltozások által okozott érzelmi hullámvasutat


✔️ elősegíti a minőségi pihenést, különösen, ha elalvás előtt végzünk tudatos légzést


✔️ a jelen pillanatba vezeti a koncentrációt


✔️ oldja a stresszt és a feszültséget


✔️ csökkenti a terhességgel és a szüléssel kapcsolatos aggodalmakat


✔️ mélyíti a kapcsolatot anya és baba között


✔️ a mély légzés több oxigént juttat a testedbe és ezáltal a babád testébe is


✔️ a mély légzés masszírozza a belső szerveket, a beleket, és az anyagcserét is gyorsítja



Mostmár te is látod, hogy a légző gyakorlatok miért is képezik szerves részét a kismama jóga óráknak is. Azonban, nem csak csoportos órán, a matracon, keresztezett lábú ülésben fejtik ki jótékony hatásukat. Magadtól is könnyedén gyakorolhatsz otthon.



Hogyan lehet önállóan légzőgyakorlatot végezni?


A legjobb, ha el tudsz csendesülni egy kis időre zavartalanul. Ülj le egy párnára törökülésben, vagy egy székre, vagy feküdj le párnákkal felpolcolt háttal kényelmesen. A lényeg, hogy legyen elég szabad helye a pocidnak. Húzd ki magad, gördítsd hátra a vállad. Lazítsd el a tested és hozd a figyelmed a légzésedre. Figyeld, ahogy a mellkasod és a pocakod emelkedik és süllyed minden egyes belégzéssel és kilégzéssel. Ne avatkozz bele, ne erőltesd. Csak figyeld a természetes légzésed. Élénkebben érezheted a légzés hullámzását, ha jobb tenyered a mellkasra, bal tenyered a pocidra teszed. Így figyeld a légzésed pár perc erejéig. Engedd testednek, elmédnek és érzéseidnek, hogy megpihenjenek és a rohanásból egy nyugalmibb állapotba kerüljenek. Amikor úgy érzed a gyakorlat kifejtette hatását, mindenképpen tudatosítsd ezt a változást.


Elképzelhető, hogy ha életedben legelőször csinálod ezt, nem fogsz rögtön ráérezni a különbségre. Érdemes többször kipróbálni a légzésfigyelést, akár különböző napszakokban, így tesztelni, hogy neked mi esik jobban. Ha nincs lehetőséged ilyen kényelmesen időt teremteni erre, akkor fűzd be a napodba kreatívan. Tölts pár percet csukott szemmel, befelé figyelve, mielőtt felkelsz az ágyból reggel, vagy később a munkahelyen az íróasztalodnál, vagy akár a konyhában elbújva mosogatás után és a gyerekek fürdetése előtt.


Remélem ez hasznos volt számodra a fenti cikk és a légző gyakorlatok elsajátítására és gyakorlására sarkall. Ha kedvet kaptál, olvasd el az ebben a témában készült Kismama Légzőgyakorlat Workshop leírását itt és tanuld meg a leghasznosabb várandósságot és vajúdást támogató pránajámákat.


Üdv,

Mariann


Ha érdekesnek és hasznosnak találtad ezt a bejegyzést, jelezd a ❤️-vel és oszd meg másokkal is Facebookon vagy a link kimásolásával!


40 megtekintés

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page